STEAM 2021

V šolskem letu 2020/21 mobilnosti učencev in učiteljev ni bilo zaradi korona virusa (epidemije COVID-19). Kljub temu smo na šoli izvedli kar nekaj dejavnosti.

Seznanitev učencev na razrednih urah

S projektom so bili januarja 2021 seznanjeni vsi učenci na razrednih urah na daljavo prek spletne platforme ZOOM. Zakaj so se odločili za sodelovanje? Učenci so povedali, da radi berejo, so dobri v angleščini, vedoželjni, spoznavajo nekaj novega, radi raziskujejo, delajo poskuse in sodelujejo v skupini.  Od sodelovanja v projektu pričakujejo, da bodo bolje spoznali svojo državo in našo kulturo, spoznali druge države in njihovo kulturo, spoznavali različne države, kulture in šolske sisteme, izboljšali svojo angleščino, bodo bolj spretni v uporabi IKT, bodo bolj samostojni, samozavestni in odgovorni, spoznali svoja močna področja, bodo sodelovali v skupini z učenci naše in partnerske šole.


Logotip projekta

 

Zala Benedičič, 8. a, je narisala logotip projekta za našo šolo (mentorica Vanja Jordanov). Vsaka partnerska šola je prispevala svoj logotip. Učenci partnerskih šol bodo izžrebali logotip projekta.

Postavitev spletne učilnice

V spletni učilnici, pripravljeni posebej za ta projekt, so učenci dobivali vse potrebne informacije za sprotno delo.

Seznanitev učencev na razrednih urah

S projektom so bili seznanjeni vsi učenci na razrednih urah na daljavo. Zakaj so se odločili za sodelovanje? Učenci so povedali, da radi berejo, so dobri v angleščini, vedoželjni, spoznavajo nekaj novega, radi raziskujejo, delajo poskuse in sodelujejo v skupini.  Od sodelovanja v projektu pričakujejo, da bodo bolje spoznali svojo državo in našo kulturo, spoznali druge države in njihovo kulturo, spoznavali različne države, kulture in šolske sisteme, izboljšali svojo angleščino, bodo bolj spretni v uporabi IKT, bodo bolj samostojni, samozavestni in odgovorni, spoznali svoja močna področja, bodo sodelovali v skupini z učenci naše in partnerske šole.

Na začetku o vsebini knjige

V spletni učilnici, pripravljeni posebej za ta projekt, so učenci dobivali vse potrebne informacije za sprotno delo. Že za časa pouka na daljavo na Zoomu in kasneje v živo v knjižnici so se sedmošolci in osmošolci pogovarjali o vsebini knjig s knjižničarko Niko Lebar. Preberite si njihove vtise.

Imam se zelo fajn. (Neja Jamnik, 7. d)

#sezabavamo. (Jan Novljan, 7. b)

Prijavil sem se zaradi potovanja in zdelo se mi je zanimivo. Všeč mi je, ker je zabavno in poučno. (Tristan Stojanov, 7. b)

Na Erasmus+ sem se prijavil, saj se mi zdi, da je pomembno bolje spoznati knjige ter vzljubiti branje, saj tako širimo besedni zaklad in postajamo izobraženi. Zelo zanimivo bo tudi spoznavanje tuje kulture, šolskega sistema v drugih državah, veselim pa se tudi novih prijateljev po Evropi.???? (Ammar Kaltak, 7. a)

Prijavila sem se, ker rada potujem, berem in navezujem stike. Všeč mi je, da se pogovarjamo o knjigah in beremo. (Nina Bergant, 7. d)

Prijavila sem se, ker rada potujem in bi se rada še dodatno naučila angleško. Všeč mi je, ker je prijetno, veliko beremo in se pogovarjamo o knjigah. (Katarina Kozmelj, 7. d)

Prijavila sem se, ker rada potujem, berem ter govorim angleško. Všeč mi je, da beremo in se pogovarjamo o knjigah. (Tina Družinec, 7. c)

Slišala sem, da je dober projekt. Vse pohvale knjižničarki. (Bojana Kuprešak, 7. d)

Na projekt sem se prijavila, ker sem slišala, da je dobro. S projektom sem zadovoljna, ker so ure zelo zabavne. (Katarina Jugović, 7. d)

Na projekt sem se prijavila, ker sem slišala, da je dobro, malo pa me je pregovorila tudi mami. Zadovoljna sem z zanimivimi knjigami in razlagami knjižničarke. (Sara Rupar, 7. d)

Na Erasmus+ sem se vpisala z razlogom, da bom spoznala kulture drugih držav in potovala po svetu. Tudi letošnja tema  mi zelo ustreza, saj zelo rada berem. Vsak petek se dobimo v knjižnici s knjižničarko, kjer se pogovarjamo o knjigah. Seveda ne manjka tudi smeha in zabave. Komaj čakam naslednje leto, ko bomo lahko odpotovali v tuje države. (Neja Potočnik, 7. b)

Sedijo od leve: Nina Bergant, 7. d, Katarina Jugović, 7. d, Sara Rupar, 7. d, knjižničarka Nika Lebar, Tina Družinec, 7. c, Katarina Kozmelj, 7. d, Neja Jamnik 7. d, Tristan Stojanov, 7. b; na tleh od leve: Neja Potočnik 7. b, Jan Novljan 7. b, Bojana Kuprešak, 7. d. (Foto: Nina Granda)

Blaž Bukovnik, 8. c: Pri projektu Erasmus+ mi je najbolj všeč, da deluje sproščeno in neprisiljeno. Na srečanjih se pogovarjamo o knjigah, velikokrat pa se tudi zabavamo. Sprva smo se srečevali prek računalniških omrežij, sedaj pa se zopet videvamo v knjižnici, v kateri kar poka od pozitivne energije. Prva knjiga, Fahrenheit 451, govori o kapitalističnem vodenju države, druga knjiga Ne ubijaj slavca, ki govori o rasizmu, pa me je še posebej pritegnila. Všeč mi je tudi razlaga knjižničarke. Komaj čakam še na naravoslovne delavnice, ki mi bodo zagotovo zelo zanimive, ter izmenjavo z drugimi državami. Upam, da bo le-ta mogoča, saj bom tako ustvaril čudovite spomine, ki jih ne doživiš vsak dan.

Domen Juričan, 8. b – Ne ubijaj slavca (podnaslov Ne ubijaj knjižničarke) je knjiga pisateljice Harper Lee, ki je v izvirniku izšla leta 1960. V slovenski jezik je bila prevedena leta 1964. Ima veliko etično osnovo. Knjiga preskakuje iz ene zgodbe na drugo in to naši knjižničarki ni preveč všeč. Načeloma je tema rasizem. Knjižničarka, ki nas vodi skozi ure Erasmus+, vedno toliko govori o vseh možnih stvareh (morilcih, nadaljevalkah, izpeljankah in o izobraževanju knjižničark). Pove tudi veliko osebnih mnenj, a pravi, da so to le osebna mnenja, zato o njih ne bomo govorili (beri pisali) o njih. A nam ni povedala le-tega. Izvedeli smo, da je gospa Lee umrla 19. februarja 2016. Medtem ko knjižničarka govori in govori in govori, je mi ne motimo, ampak enako zbrano, kot ona pripoveduje, poslušamo. Teme so resne in vsi se smejimo. Bomo morda kaj potovali? Glede tega je knjižničarka zelo optimistična. Pravi, da zagotovo gremo.

Lea Umek, 8. b - Projekt Erasmus+ mi je zanimiv projekt. S knjižničarko se o vseh obravnavanih knjigah temeljito pogovorimo. Do sedaj smo v okviru projekta Erasmus+ obravnavali dve knjigi, in sicer Fahrenheit 451 in Ne ubijaj slavca. V prvi knjigi so požarniki požigali hiše, v katerih so ljudje imeli knjige. Montag je požarnik in nekega dne spozna deklico Klariso, ki nekakšna prestopnica sistema, saj ima doma knjige. Montagu se odprejo oči, ko požge neko hišo in ukrade Biblijo. Nato ga odkrijejo in sam zbeži do prijatelja, ki ga nato pošlje v skupino, kjer so prestopniki, ki upajo na boljši svet. Naslednja knjiga je govorila o mestu v Ameriki s čudnimi ljudmi, kot so Arthur Radley, ki že 15 let ni stopil iz hiše. V knjigi sicer pisateljica izpostavi predvsem temo o rasizmu ter človekovih pravicah. Knjiga je zelo poučna, v njej pa se zrcalijo tudi težave današnjega sveta.

Matej Skoko, 8. b - V projekt Erasmus+ sem vključen že cel osmi razred. Obravnavali smo že dve knjigi: prva je bila Fahrenheit 451, ki je govorila o kapitalističnem vodenju države in poneumljanju njenih prebivalcev s prikazovanjem reklam, neresničnih izjav in burkaških oddaj. Vlada je prepovedala tudi druženja na terasah, zato da ljudje ne bi izmenjevali svojih mnenj o njej. Pomembno vlogo ima tudi robotski pes, ki te je začopatil, če si bral, saj je bilo branje knjig prepovedano in zato so jih celo zažigali. Ta knjiga me je naučila, da nikoli ne sklepaj prehitro in da se ne pusti, da te tako zlahka vodijo. Druga knjiga, Ne ubijaj slavca, pa govori o rasizmu in socialnih razlikah med temnopoltimi in belopoltimi v ZDA.  Srečamo tudi moškega, ki ne mara družbe in že vrsto let ni stopil iz hiše, gospo, ki boleha za rakom, in odvetnika Atticusa Fincha, ki je zelo pozitivna oseba, saj je zvest zagovornik enakosti med ljudmi. Knjiga me je naučila veliko o strpnosti in ne obsojanju ljudi. Pri projektu mi je všeč tudi slikovita obnova in razlaga knjižničarke.

Tinkara Koman, 8. c -  Jeseni nam je učiteljica slovenščine, gospa Svetlana Urbančič, predstavila projekt Erasmus+ - seveda po Zoomu. Programu sem se pridružila, saj se mi je zdela ideja o izmenjavi in potovanju zanimiva in taka, ki se je bom spominjala. A projekt je veliko več kot izmenjava in potovanje. Spoznati smo morali knjige, ki jih sama ne bi nikoli vzela v roke, saj imam raje knjige, ki me sprostijo in mi ob branju ni treba kaj dosti razmišljati. Na prvem srečanju na Zoomu nam je gospa Nika Lebar predstavila knjigo Fahrenheit 451, ki govori o sistemu, ki vzpodbuja neumnost in ne razmišljanje. Knjige sama nisem prebrala, saj se je nekaj zapletlo v knjižnici, ampak vem o njej kar dosti, saj nam jo je knjižničarka predstavila tako dobro, da imam občutek, da sem jo prebrala. Med srečanji na daljavo in srečanji v knjižnici se veliko pogovarjamo o temah, ki so zelo pomembne, a se o njih čisto premalo ali sploh ne govori. Pogovarjamo se o drugačnosti, strpnosti, o različnih mnenjih in še o marsikateri drugi temi. Med srečanji pa se tudi veliko nasmejimo, še posebej besedam, ki jih izreče naša knjižničarka in trdi, da so v slovarju slovenskega jezika. Ena izmed teh besed je »začopatiti«, ki jo je izrekla in po mojem mnenju tudi obžalovala, saj je morala zato poslušati naš smeh. Upam, da nam bo korona prizanesla in nam pustila prihodnje leto odpotovati v eno izmed držav, ki so v programu, in tam spoznati nove prijatelje, kulture ter hkrati izboljšati svoje znanje angleščine.

Tobija Erjavec, 8. c - Naučil sem se novo besedo: ZAČUPATILA. Učiteljica je našla to besedo v svojem slovarju. Poklic knjižničarke zares dobro opravlja. Še dobro, da preživim, ko pridem ven iz knjižnice. Do sedaj smo se pogovarjali o dveh knjigah: Fahrenheit 451 in Ne ubijaj slavca. Bolj všeč mi je bila prva knjiga, Fahrenheit 451, saj je na neki način znanstveno-fantastična in take knjige zelo rad berem. Večkrat smo se dobili ter predebatirali vsebino. Vsak je pokazal svoj pogled na temo ter zadevo predstavil z drugega konca. Knjiga je govorila o neke vrste »gasilcih«, ki so zažigali knjige. Ko so pri komu doma odkrili knjigo, so prišli gasilci in svet zažgali. Včasih so zažgali kar celo hišo, nekoč celo neko gospo. Nekega gospoda je smrt te gospe zelo pretresla in zanimalo ga je, kaj je tako vrednega, da je stara gospa zato darovala svoje življenje. Ko je nekega dne hodil iz službe domov, je srečal punčko, ki je videla svet na popolnoma drugačen način kot večina. Nekako skozi čas je ta »gasilec« začel brati knjige. Železni pes ga je odkril ter zažgali so mu hišo. Njegova žena se je ubila z avtomobilom. Naredila je samomor. Ta »gasilec« je pobegnil in se začel družiti z ljudmi, ki so si vsak posebej zapomnili vsak po del neke knjige. Bomba je padla in zgodbo lahko nadaljujemo s svojo domišljijo.

  

Skupinsko delo osmošolcev v knjižnici; levo: Blaž Bukovnik, Marko Skoko, Domen Juričan, Tobija Erjavec; desno: Tinkara Koman, Ema Fojkar in Lea Umek (Foto: Nika Lebar)

      

Svjetlana Urbančič,

koordinatorica projekta